Home

image_352

U hebt mij bang gemaakt. Na gisteren kunnen zowel U als ik de klok niet meer terugdraaien. Ik verloor de naïviteit te geloven dat ‘vandaag’ eeuwig kan blijven duren, U verloor uw benen.

Volgende maand zal U in een oude krant lezen dat U nog leeft, U een half uur bewusteloos onder de sporen lag, dat de plek waar U zichzelf van het leven wilde beroven een “Suicidal Hotspot” is (en daarom zo’n driehonderd ramptoeristen wist te mobiliseren) en dat Uw nabestaanden tot 500 euro schadevergoeding per minuut zullen moeten betalen voor Uw daad.

Wat U echter niet in de krant zal lezen is dat U het leven van honderden mensen prompt onderuit haalde en U bij hen vandaag de vraag oproept wat het leven waard is als het in een nanoseconde teniet kan worden gedaan. U zal niet lezen dat wij, ondanks het feit dat wij U niet kenden, van U hielden en daarom spontaan in tranen uitbarstten. Dat we de slaap deze week niet zullen kunnen vatten omdat de Gruwel’s hete adem te hard stinkt. En we die over twintig jaar, op onbewaakte momenten, nog steeds zullen ruiken. Ik verwijt U niks, integendeel. Ik weet niet goed of Ik U beterschap moet wensen. Dat zou nogal ironisch klinken…Maar toch: ik denk aan U.

Geef een reactie

