Home

nieuweroute3

Klik op de link om het artikel te openen.

Café  “In het Schippershuis” op de Scheldedijk in Destelbergen doet zijn deuren weer open! Weliswaar sporadisch…Maar voor wie tijd en goesting heeft in een streekbiertje, gepresenteerd in een authentiek kader, moet zeker eens een kijkje gaan nemen. Je kan er ook heel mooie fiets- en wandeltochten maken!

Memories! Doet me denken aan mijn allereerste date met mijn allereerste lief. Aangezien we geen geld hadden om het Schippershuis daadwerkelijk binnen te gaan, hadden we ons met onze vélo’ s (lees: verroest ijzerwerk en schroot) op den oprit gestationeerd en just nen droge wust gekocht. Na ettelijke grabbels en knabbels uit onze pick-nickmand, die om eerlijk te zijn eigenlijk uit niks anders dan pintjes bestond (Ooow yeah, het was schültenbrau), besloten we huiswaarts te keren. Het was ondertussen pikkedonker geworden langs de onverlichte Scheldedijk. Gezien de leeftijd beschikten wij uiteraard niet over een marcherend fietslicht, met het gevolg dat ik de afgewaaide takken op het grindpad nauwelijks kon traceren. Resultaat: stok in de wielen, stuur slaat over, vijf meter diep de Schelde binnen…”Help, help me o nieuw lief”, schreeuwde ik nog. Waarop ik vanaf de oever in echo de repliek te horen kreeg: “Neen sorry! Het water stinkt stinkt stinkt!”…Gelukkig kwam er nog net voor ik op verzuipen stond een moedige pizzaleverancier voorbij gesnord die me met zijn mobilette het slijk heeft uitgetrokken. Thuis heb ik de ouwe garde wijs gemaakt dat er in Destelbergen (ikzelf ben van Sint-Amandsberg) een microklimaat heerst en we door een plaatselijke windhoos van den dijk werden geblazen…

Geef een reactie

