Home

prince-and-snow-white-prince-and-snow-white-33840777-500-300

Bij jou kan ik door dode hartenrode zeeën roeien
ongedwongen gewoontjes, kleine grote Saar ontgroeien
me verbergen in een kasteel van kramiek en zomerzoetigheid
Ik noem het keramyconos, want jij en ik houden van ‘antiek-wie-tijd’
Tik tik, zoveel tijd nog om te gieren en te soezen als snoezige
snoezelpoezen of nog eeuwenlang te spinnen in goede en kwade dagen
In zonde en gezondheid, met elkaar een soms loodzwaar leven kunnen dragen.
Bij jou, Peter, kan ik superlatieven en hartedieven,
als divan-diva of soms eens sofa-slet naar lief en lust je hoofd en lijf ontgrieven.
Doen weten en vergeten, of als chronos je de slaap toemeten.
Na een heerlijk heet strijdspel…
Mijn recht-in-de-roos-schermer, mijn eeuwig toerend tolletje, mijn boekenprins,
mijn immer zielvervullend vuur…over jou en duizendmaal dankende woordenscholen,
denk ik nu en tot mijn laatste levensuur. Beloofd.

Geef een reactie

