Home

 

Uit pure ‘curieusiteit’ zou ik wel me wel eens willen wagen aan de paranormale beurs, die binnenkort plaatsvindt. De magische hand der mystieke media zal echter weinig invloed op mij kunnen uitoefenen. Hand -en teenlezen? Buiten het feit dat ik geplaagd word door zweetvoeten en ingegroeide teennagels valt er weinig anders te verklaren, vrees ik…

Ook koffiedikkijken, edelsteentherapie, oorkaarsen, chakra- en aromatherapie, kaartleggingen, pendelen, magnetisme, communiceren met immateriële entiteiten en andere charlatannerie bieden mij, buiten stof tot satire, weinig soeps. Het communiceren met de doden interesseert me echter wél. Ik zou de overleden poetsvrouw (aka Jenever van ’t Vat) wel eens willen vragen waar al die Chateauneuf du Papes van in de kelder gebleven zijn!

Toegegeven, de brochure ziet er veelbelovend uit! Professionele paragnosten, dierenfluisteraars, yoni- therapeuten (zoek het op!), neo-druïden, hypnotiseurs en en andere zelfverklaarde praalprofeten begeleiden ons met op de ultieme queeste naar geluk en verlossing (vooral van de centen in uw portemonnee). Kortom, een ware remonte van eigenaardige fenomenen, gebracht door restanten uit het new age tijdperk, inclusief Ali Baba broek en Inca vest van hippiewinkel “De Witten Uil”, woestijnsletsen en acajou geverfde haren, badend in een wasem patsjoelie.

De exposanten bieden ook diverse ‘spirituele artikelen’ aan zoals wierook, buddhabeelden, stenen olifanten, geneeskrachtige edelstenen en sieraden, “Indiaanse” artikelen, esoterische boeken, handgevlochten reistassen en een assortiment softdrugs voor wanneer U op spirituele reis naar Goa of Kasjmir mocht vertrekken.

Jeanine, Dianne en José zijn de “Madames Soleils” die de geheimen van Uw toekomst die dag in hun bollen dragen. Kristallen bollen wel te verstaan…De eroticabeurs is volgende maand.

Geef een reactie

