Home

der-kampf-zwischen-fasching-und-fasten

De ochtendstond heeft stront in de mond anno 2015:

“Opstaan schat! Tijd om je weer eens in het keurslijf van de onderbetaalde loonslavernij te hijsen. Ik zet alvast het raam open om de slaapkamer te verluchten met uitlaatgassen en geluidsoverlast. Doe jij het straks terug dicht? Zou niet willen dat slinkse dievenbendes en wanhopige vluchtelingen inbreken om onze nutteloze gadgets te stelen! Blijf nog maar vijf minuutjes lekker piekeren over een verkruimeld Europa en de nakende Derde Wereldoorlog. Geniet nog maar even van je eigen rechter hand, in dat bed van illegaal gekapt hout. Ik maak ondertussen wel een onverantwoord ontbijtje voor je klaar! Wil je een legbatterij-ei met kankerspek? Of liever een boterham met synthetisch gearomatiseerde transvetten? Je dagelijks kopje slavenkoffie en keuterboerenchocolade zullen ook niet ontbreken. Heb voor jou alvast een flutgazet vol slecht nieuws in huis gehaald. In de bijlage een “herfstspecial” met artistieke foto’s van dode kinderen. En voor mezelf kocht ik een racistisch stripalbum. Altijd lachen. Na het ontbijt zal ik een badje laten lopen en je eens goed inzepen met verontreinigende parabenen-brij om al dat fijn stof van je kalende bol te schrobben! Je spotgoedkope kleren en sneakers, gemaakt door onschuldige kinderhanden, heb ik klaargelegd in de wegwerpkast…Op de keukentafel ligt minder goed nieuws: de rekeningen! Help je me onthouden dat ik een “economy pack” kaarsen koop in de supermarkt? Luxesnufjes zoals elektriciteit moeten we écht laten vallen, hoor! We moeten op ons geld letten! Maar daar hebben we het vanavond wel over tijdens een puriteins diner voor twee. Ik heb een stoofpotje van afgedankt Tsjechisch paardenvlees voorzien. Is dat oké? Of had jij liever een smaakloze “plofkip farci” met pesticide-appels? Daarna gezellig samen reclame en prulprogramma’s kijken in de zetel? Of lekker knus op de iphone tokkelen, zoals de relatietherapeute ons heeft voorgeschreven. Dromen over een bijzonder sombere toekomst en een uit teennagels gefabriceerde baby…Heerlijk.”

Geef een reactie

