Home

naamloos

Beste Meneer Beeckmans,

Dat U prachtig vastgoed aanbiedt, staat buiten kijf. Al enkele maanden volg ik Uw immosite op de voet. Helaas vallen mensen met middellage lonen weeral tussen stoel en bank. Ik voel me door U dan ook serieus in de maling genomen. Maar ondertussen heb ik de codetaal der malafide makelaars kunnen kraken. Aan geslepen marketingretoriek laat ik me niet meer vangen!

Ondertussen weet ik dat met een “knusse starterswoning” eigenlijk een miezerig kruipkot wordt bedoeld. Dat een “renovatieproject met veel mogelijkheden” impliceert dat het dak op instorten staat, de plafonds naar beneden stuiken als je over de rotte planché loopt en er meer schimmel op de muren staat dan op nen bol roquefort. Om van de geur nog maar te zwijgen…

Dat komt natuurlijk door de kelder die onder water staat. Of is dat de door U zo poëtisch omschreven “zwemfaciliteit”? En als er met “authentieke elementen” wordt verwezen naar dat ouderwets bloemetjesbehang, die roeste badkuip en voorhistorische pompbak, zijn jullie niet erg veel gewoon daar op kantoor. Bovendien begrijp ik onder “in een landelijke omgeving” ook wel iets anders dan “met uitkijk op een hondenparkje”. Een “architecturale parel” is eigenlijk een eufemisme voor spuuglelijk. En “dicht bij alle uitvalswegen” betekent gewoon: op nen ongezellige steenweg met veel lawijt.

Dat “gezellig stadstuintje” was ook om te lachen, zeker? Welke enorme breedhoeklens hebt U gebruikt om dat zielige zandbakje te fotograferen? De inhoud van een kattenbak heeft meer cachet! “Verzorgd gazon” of verlepte cresson? Kwestie van perceptie. In het vervolg mag U ook wel op voorhand zeggen dat die “buurt in volle heropleving” in werkelijkheid Nieuw Gent heet. En de Wondelgemstraat is in mijn ogen al helemaal geen “florerende winkelboulevard”. Het is niet omdat een of andere suffe vzw er bij tijd en wijle iets organiseert dat de huizen in zo’n achterkwartier ineens meer waard zijn. U zou er zelf ook niet willen wonen! Wat U wel wil is al die huizen afdoen als investeringsproject, om ze vervolgens aan woekerprijzen te verkopen. Zodat arme koters zoals wij de financiële (Gentse) strop weeral eens serieus voelen spannen! Bottom line: stop met die veredelde kartonnen dozen aan de mensen te verpatsen voor veel te veel geld.

Geef een reactie

