Home

Jammer dat we ter ere van mijn schoonvader’s verjaardag niet naar de grotten van Han getrokken zijn. Dan had ik de anekdote van het Keltisch massa-executieoord nog eens kunnen bovenhalen. Altijd lachen met kinderen erbij. In plaats daarvan werd het ‘Pairi Daiza’. ‘Paradisio’ klonk kennelijk niet paradijselijk genoeg… Maar exotisch was het wel! We hebben maar liefst 15 werelddelen gezien in Ath; vooral het Indisch namaakdorp waar de Afrikaanse leeuwen en stokstaartjes gehuisvest waren, vond ik super! 

Omdat de toegangskaartjes nogal prijzig waren, hadden we een ‘old school’ lunchpakket gemaakt dat bestond uit belegde pistolets. Dat beleg was, na een middag in de rugzak, echter niet meer herkenbaar. Bij mij lag er hesp tussen, denk ik, of eiersalade … was moeilijk te zeggen. Maar alles was beter dan wat daar ter plaatste te bikken viel. Jammer dat in dergelijke pretparken nog steeds alleen maar hamburgers, frieten en suikerbommen te krijgen zijn. De bordjes ‘dieren niet voederen, schadelijk voor de gezondheid’ waren minstens even toepasbaar op sommige mensen!

Na de middag toerden we voetschuifelend in de regen langs de kooien, hokken en kaalgevreten grasperkjes. Moet toch vreselijk zijn, dacht ik bij mezelf, als een meute mensen je staat te begapen terwijl jij rustig een drol draait of juist even een loops wijfje doet… Bovendien knalde overal ‘rustgevende’ yoga-muziek uit de boxen. Ik werd er zelf lichtjes neurotisch van. “Kijk papa, die flapoor danst op de muziek!” krijste een kind enthousiast. Zucht, ik was dus niet de enige neuroot in het park.

Toegeven, verder is het inderdaad een heel mooie, verzorgde dierentuin waar weinig aan op te merken valt. Ik heb bovendien weer wat nieuwe diersoorten ontdekt. Maar ‘wij’ blijven zonder twijfel toch de meest merkwaardige diersoort van allemaal! Vooral de ‘homo lelijke tatoeagensis’ en de ‘homo marginale coiffurensis’ bleven fascineren! Je vindt ze vermoedelijk rechts, aan de souvenirshop…

Geef een reactie

