Home

Beste baas,

De vier dagen verlof die U mij deze maand had toegekend zijn helaas weeral voorbij gevlogen. Mijn eigen fout! Want in de plaats van eens lekker te luieren, heb ik die luttele vrije dagen die nog op mijn kalender blonken weer eens tjokvol gepropt met zogenaamde ‘ontspannende activiteiten’.

U kent dat wel: ‘gezellig’ gaan ontbijten om 8 uur ’s morgens waardoor een mens nog vroeger uit bed moet dan anders. Daarna hebben we een leuk expootje meegepikt dat echter werd afgerond tegen het middaguur opdat we nog naar de zee zouden kunnen rijden. Eenmaal op het badlaken geïnstalleerd, heb ik zoveel mogelijk boeken trachten te lezen waarvoor ik ‘tijdens ’t jaar’ geen tijd had. 

’s Avonds zijn we dan maar vroeg onder de wol gekropen zodat we ’s anderendaags fris waren om die dodentocht door de Vlaamse Ardennen te maken. Inspannende ontspanning, noemt mijn lief dat… Er werd afgesloten met een relaxerend saunabad, een cinemaatje en een drink met vrienden, alvorens naar dat ene verjaardagsfeestje te trekken.

En natuurlijk moesten er ook nog cursiefjes geschreven worden. Die hoofdarbeid gebeurde op een mooi en rustig plekje langs de Leie. Tot op het moment een horde mensen op mij af kwam gestormd. Ik dacht eventjes dat men mij herkend had en om een handtekening kwam vragen, maar zat gewoon in een Pokémon- arena. Jammer.

Ach wat, U kan er niks aan doen dat ik zo dom ben geweest om niet te niksen en zodoende nog moeër, moeder of is het nu meer moe naar het werk terugkeer. Maar mag ik U misschien gewoon vriendelijk vragen om er nog eens 20 dagen bij te doen zodat ik deze keer wél op mijn lui gat kan gaan zitten?

Ik dank U bij voorbaat.
Uw werkpaard

Geef een reactie

