Home

Op zondag moét een mens toch gewoon ‘iets leuks’ doen?! Het leek me dan ook een prima idee om te gaan picknicken in een parkje buiten de stad. In een romantisch kader smaken je vent en koelkastoverschotten nu eenmaal iets beter. Nou ja, als ze tenminste niet tot moes geslagen worden in je picknickmand!

Enkel de bierblikjes waren heel gebleven. Gelukkig was er een frituur in de buurt zodat we de rest van onze tanden konden vullen, behalve die ene holle.
Picknick of niet, het was toch (eventjes) heerlijk vertoeven in die groene oase van rust, ver van het wild geraas van de stad.

Helaas waren we niet de enige kloothommels die het briljante idee hadden om zich op een oud tafelkleed vol te stampen met brol. Hoogstwaarschijnlijk weer zo’n Flair-idee, want het aantal retro-moedertjes dat zelfgebakken cupcakes uit de picknickmand toverde, was niet op een hand te tellen. “Leuk om later met je ‘kids’ te doen!” riep er nog één terwijl ze een glas kinderchampagne in de lucht hield.

Ik toastte terug met een lauwe glimlach en een al even lauw bierblikje, dat ondertussen al gekoloniseerd was door mieren en uiterst agressieve wespen. Ondanks alles heb ik me ingespannen om te ontspannen door m’n schoenen uit te werpen, me languit op het picknickdeken te vleien en m’n laptop boven te halen om een gefrustreerd cursiefje te schrijven.

Na drie minuten moest ik echter besluiten dat ‘grond’ niet zo lekker ligt. Als je dan nog eens om de haverklap een bal tegen je bol geschopt krijgt, een hond je frieten komt jatten en een wolkbreuk je uit het park jaagt, weet je het zeker: picknicken doe ik nooit meer!

2 thoughts on “Pickniks

Geef een reactie

