Home

Geachte Nelleke Kortekaas,

Vorige week kocht ik met veel enthousiasme uw nieuwste e-book ‘Mindfulness voor beginners’. In het eerste hoofdstuk sloot u af met een praktische oefening waarin u vroeg om de reisweg van thuis naar het werk zo nauwkeurig mogelijk te beschrijven om zich ten volle bewust te worden van de eigen leefomgeving.

Dat heb ik vanmorgen dan ook gedaan. Ik heb keurig beschreven hoe ik met mijn rammelros het woonerf verliet, de ketting eraf vloog en de buurman mij te hulp schoot middels een welgemeende fuck you, hoe ik alle nutswerken heb vermeden (door een grote omweg te maken) om vervolgens op nog méér nutswerken te botsen, dat ik een duif doodreed, een half uur achter de vuilkar heb gehangen en dat alles er op maandagmorgen even grijs uitziet. Ik heb de afgeleefde rijhuizen beschreven, het gebrek aan groen, de stank, de ontelbare zakken sluikvuil, alsook de zure gezichten die mijn pad kruisten.

Tot slot heb ik uitgelegd hoe ik door een machomobiel van de baan werd gemaaid, dat ik met mijn wielen in de tramsporen terecht kwam en als gevolg daarvan een weinig elegante uitschuiver maakte over de macadam. Na een discussie met een flik(ker) over het begrip ‘stapvoets rijden’ kwam ik daarenboven te laat op die rotbaan van me.
Zodoende heb ik meteen ook uw tweede boek ‘Depressies vermijden’ besteld. Sorry, Nelleke, maar op die manier kan ik ook ‘bestsellers’ schrijven.

Met venijnige groeten,
Sarah De Grauwe

Ps: Ingeborg doet beter…

Geef een reactie

