Home

Liefste meter

Ondanks het feit dat ik een gloeiende rothekel heb aan nieuwjaar wil ik u met deze brief toch een heel gelukkig en vreugdevol nieuw jaar toewensen. Neemt u dat van die goede gezondheid alstublieft met een korreltje zout want ik besef ook wel dat dat met uw 90 lentes zeer relatief is. Edoch, dat u dit jaar niet méér moge knakken en kraken dan het vorige…
Daarenboven wens ik u veel voorspoed, wat dat woord eigenlijk ook mag betekenen.

Om op uw vraag te antwoorden: ja, ik kom op nieuwjaarsdag wel degelijk een schelleke ijsbûche eten want neen, ik ga niet uit op oudejaarsavond. Na 15 jaar ben ik tot het besef gekomen dat oudejaar met al zijn obligatoire vrolijkheid mij niet zo ligt. Wat me wel ligt is de zetel, en om 10 uur in bed zodat ik goed kan recupereren van die goedkope cava die ons op het werk vermoedelijk weer zal geserveerd zal worden.

En beloof me, liefste meter, dat u me deze keer geen elektrische apparaten cadeau doet waar u niks van kent, noch me een ‘envelopke’ in de handen duwt met ‘een nieuwjaarscentje’. Ik heb alles wat ik nodig heb. Het enige wat ik misschien van u verlang is een hele dikke knuffel waarmee u me zegt dat ook dit jaar alles wel weer goed komt…

Uw immer kleine kapoen (die dit jaar dertig wordt!)

Sarah

Geef een reactie

