Home

Liefste makkers en makkerinnen,

Dank voor die mooie bloemen en de tsunami aan gelukswensen. Hoewel ik nog nooit zo oud ben geweest als vandaag, voelt dat, tegen alle verwachtingen in, helemaal niet zo onhebbelijk. Moest ik vijftien jaar terug in de tijd kunnen reizen met alles wat ik nu weet en begrijp, was die vreselijke gothic periode, die zich door wanhoop en wansmaak liet kenmerken, helemaal aan mij voorbij gegaan, dan had ik de druk om ‘erbij te willen horen’ nooit ervaren, had ik nooit dezelfde sukkels (ja, jullie!) gedate die ik destijds zo ‘heerlijk artistiek’ vond, thans gereduceerd tot slechte hoofdstukken in mijn levensdagboek.
Maar mislukken moet nu eenmaal om te worden wie je vandaag bent, toch? Ik heb naar verluidt een sterke persoonlijkheid. Het aantal jeugdzondes, is dan ook behoorlijk omvangrijk. De mensen die opgenomen werden in het testament van mijn jeugd, doen er voor eigen bestwil misschien goed aan om afstand te doen van hun rechten… Tenzij je het adres wil van louche kroegen of het telefoonnummer van mijn vorig lief. Ook louche trouwens.
Is het dan nu tijd om mijn leven te beteren? Komen weldra ‘de kinders’, de eerste grijze haren en het grijze leven? Bereik ik spoedig de top van mijn onbestaande carrière en het geld op mijn al even onbestaande spaarrekening? ‘Later, als ik groot ben’, is dat dan vandaag?
We moeten optimistisch blijven: iedere levensfase heeft zijn charmes. En zeg nou zelf, wie zou er nog een nachtelijke sortietje willen maken, doorspekt met dramatiek en goedkope drankjes, als je gewoon thuis in de luie stoel kan liggen, lezend over de beslommeringen van een 19de eeuwse edeldame, dansend tussen pauwenveren en Japanse pioenen, nippend van een kruidig Zuid-Afrikaantje in kristal, bij kaarslicht, vlonkerend tegen het decor van de eigen haard. Eerlijk, ik zou iedere dag dertig willen worden!

Geef een reactie

