Home

Liefste kapper,

Het is niet omdat u zelf geen sprietje haar meer op uw blinkende bol hebt staan dat u die frustraties moet uitwerken op klanten die wél over een weelderige dos beschikken. U maakt me niet wijs dat het inmiddels gevleugelde zinnetje “niet te kort alstublieft” u vreemd in de oren klinkt.
Meetkunde was vast niet uw sterkste vak op school.

En gelieve te investeren in nieuwe magazines daar de uwe niet bepaald meer ‘en vogue’ zijn. So-last-year, weet u wel. Grijs is geen ambitie meer. Nieuwe wasbakken of tenminste hogere zitbanken maken ook geen overbodige luxe. Zo ver met je nek in de wasbak bengelen, leidt naar verluidt tot het Schoonheidssalon Beroerte Syndroom, of op z’n minst toch tot een pijnlijke whiplash!

Na de wasbeurt vraagt u me altijd “wat er nu moet gebeuren”, alsof buiten wandelen met een natte, vernestelde kop haar ook een optie is. Nu ja, ik begrijp u wel, ik zou zelf ook niet weten hoe eraan te beginnen… Toch laat ik het snoeiwerk aan u over. Ondertussen gaap ik wel wat naar eigen tronie in de spiegel. Onder tl-verlichting die iedere pukkel en rimpel nét dat beetje meer geeft. Fijn.

Kleuren mag indien de tint enigszins subtiel wordt aangebracht. Want ik verdenk u er ondertussen van koningsgezind te zijn. De vorige keer, toen u me die ‘ombre’ hebt gedaan, kwam ik buiten als de Belgische tricolore en hebt u die Fabiola-föhn (waar u duidelijk heel erg verkikkerd op bent) ook niet achterwege kunnen laten. Van een majestueuze coupe gesproken!

Wassen, knippen en losjes blazen volstaat dus. Op olie, balsem en andere pommades bent ik ook niet zo tuk. Zeker niet wanneer u ze ongevraagd in mijn haren kneedt en vervolgens twintig euro extra aanrekent “omdat het nodig was”. Raar, want u had de dorre punten er daarvoor toch al afgeknipt?
Laten we afspreken dat u in het vervolg voor iedere centimeter dat u teveel ‘topt’, ook een euro knipt van het totaal bedrag 😉
Ik dank u,
het vogelnest.

Geef een reactie

