Home

Vervelend vind ik het
onhebbelijk onaangenaam
als vrienden op reis gaan
Voor een week of twee
naar Barbados of Oman

Naar weet-ik-veel-waar
aan de rand van de wereld
waar geen kerktorens zijn
om onder te kniezen
enkel plezier en goede wijn

Had me toch meegenomen
denk ik dan stil
in je koffer of je wagen
of in de handbagage misschien
had ik je nog willen vragen

Vakantiefoto’s hoeven niet
en een kaartje evenmin
dan steekt de jaloezie weer op
het ‘waarom zij en ikke niet’
een smerig beestje in mijn kop

Laat me dus gewoon maar dromen
over een dineetje bij ons thuis
na dat reisje door de Tropen
waarvan ik stiekem hoop
dat het niet zo heel goed is verlopen

Geef een reactie

